GERÇEKÇİLİĞE FİSCHER KATKISI
Her filozofun, her çağın, her sınıfın kendine özgü gerçeklik anlayışı olmuştur, olmaktadır. Kulübede yaşayan ile sarayda yaşayanın aynı şeyleri düşünmesi ve gerçeklikten aynı sonuçları çıkartması beklenemez. Gerçeklik ve gerçekçilik tartışmaları tamamlanmış da değildir. Her kültürel disiplinde kendisine alan bulan gerçekçilik sanatın da merkezi sorunsallarından birisidir. Pek çok felsefi akım gibi Marksizm ve Marksist estetik bakımından da son derece önemlidir konu. Pek çok Marksist düşün ve eylem adamı konuya ilgi göstermiştir. Ernst Ficsher bunlardan yalnızca bir tanesidir. “Sanatın Gerekliliği” adlı çalışmasıyla dikkatleri üzerine çeken Fischer’e göre gerçekliği, durağanmış gibi görünen olgularda değil üretim ilişkileri içinde aramak gerekir.
Fischer, gerçekliğin bilgisine ulaşmak üzere sanat alanını, çalışmasına odak yapıyor. Buna göre sanat, bilimsel çalışmalar yanında politik ve felsefi çalışmaları da önceleyen bir etkinlik olarak merkezde yer alıyor. Peki sanat dışı disiplinlerin motivasyonu sanat ise sanatın motivasyonu nedir? Yazar, bu sorunun yanıtını da insanın, hayvandan farklı olarak toplumsal yaşamında ve özellikle de üretimde bulunmasında arıyor. İzlediği yönteme bakılırsa kültürel disiplinlerin birçoğunun kesişim kümesin ne yer almaktadır. Sosyal tarih yanında antropoloji, sosyoloji, estetik, felsefe ve özel olarak Marksizm kendisine yol gösteriyor